Cinco mil ciento diez días



Marcos era un neno tranquilo, un rapaz de catorce anos como tantos outros, malia sentirse diferente. Cando era un pequecho os compañeiros ríanse del porque era distinto, empuxábano, pintabanlle a cara, insultábano e sinalábano. Un día de abusos dislocáronlle unha man, daquela a súa profesora decidiu porlle fin ás fechoríaS. Stop, díxolles, e os rapaces foron chamados a capítulo pola directora. Tiveran que pasar dous anos de atropelos para que alguén reaccionara. Acosado e acosadores continuaron no colexio, pero os acosadores nunca esqueceron a humillación sufrida e  nunca o deixaron en paz; xa no eran empuxóns, agora eran escarnios, pintadas con insultos na mesa de estudo escolar, na parede exterior do centro, rumores sobre as vidas da familia do acosado...Conseguiron aillalo do resto dos compañeiros que temían sufrir o mesmo castigo.


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A psicóloga do centro, logo de tentalo todo, chamou de novo aos pais dos tres agresores e logo de explidarlles a situación, conminounos a intervir e reprender aos fillos para que cambiasen de conduta, inmediatamente, comunicándolles con moita firmeza, que no caso de non aceptar a mediación do centro e non solucionar o problema, serían denunciados diante das autoridades educativas. Un dos pais dos agresores dirixíndose á orientadora preguntoulle cal era o modelo educativo do centro pois dous docentes animaban aos alumnos a que non acataran as normas cando non lles pareceran ben. Que fixeran valer o seu criterio e se enfrontaran á xerarquía escolar e, por suposto, aos profesores. A orientadora respostoulles que nada tiña que ver a opinión de dous ou tres docentes co resto da comunidade escolar, que non se buscaran culpables entre os profesores. Outra das nais explicoulles como na excursión que realizaran a Girona, dous deses profesores deixaran aos nenos facer balconing e bañarse pola noite na piscina do hotel onde se aloxaban, díxolle tamén que tiña información de que os profesores que se opuxeran, foran desautorizados polos  seus colegas diante dos rapaces. A orientadora pediulles que acudiran a unha reunión co xefe de estudos, que ela os convocaría. Os pais aceptaron a proposta e decidiron intervir e implicarse cos fillos. 
 
Reme entrou unha hora máis tarde no despacho do xefe de estudos para recordarlle que tiñan un serio problema que xa non podía agardar máis e solicitoulle unha reunión cos pais e os rapaces antes de que os sucesos fosen postos en mans doutras autoridades. O xefe de estudos foi moi claro, que se defenda, dixo, que o rapaz que se di acosado busque compañeiros cómplices dispostos a enfrontarse a eles, e que o arranxen como sempre se fixo, a bofetadas. A docente, espantada, decidiu que senón recibía o apoio do equipo directivo, tería que poñer o caso en mans doutros. Quince días máis tarde, mentres uns e outros decidían qué facer co caso, Marcos tirábase ó baleiro dende un muro que  miraba o mar.

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La construcción de un ambiente apropiado y cálido dentro del aula reclama que el docente no enajene su responsabilidad en el control y manejo de la disciplina. Los brotes de indisciplina exigen una rápida respuesta pues atentan contra el desarrollo eficiente de una clase.  Un ambiente cálido y exigente a la vez se construye:

  • Con reglas claras y sanciones efectivamente impuestas. El docente no puede extraer de la ‘manga’ -con arreglo a su estado de ánimo- las reglas y las sanciones. Tiene que existir objetividad y continuidad. Normas pocas y claras, por lo tanto, las sanciones acordadas tienen que ser aplicadas. Por función, por ser testigo de excepción, y a mayor abundamiento porque los alumnos esperan que las reglas se cumplan, al docente le corresponde directamente el control disciplinario del aula. Trasladar por comodidad, por debilidad o por no afectar su ‘popularidad’ a los superiores, la corrección y la sanción, supone una pérdida de prestigio para el propio docente. Para los directivos representa una manera sutil de minar su autoridad, pues, al ejercerla, sin elementos de juicio objetivos, deciden parcializándose, lo que perjudica a una de las partes: al alumno o al profesor. Al mismo tiempo, el traspaso frecuente de la propia responsabilidad disciplinaria termina por desnaturalizar la figura de la autoridad dado que solo se acude a ella en su función remunerativa y se le coloca en la tesitura de tomar medidas radicales para eliminar los brotes de indisciplina.
  • El docente debe velar y cuidar para que dentro del aula los elementos físicos y materiales estén armónicamente dispuestos, ordenados y limpios. De ese modo también se contribuye a la generación de un ambiente cálido y propenso al trabajo. 
  • Organizar eficazmente las actividades a realizar con los alumnos comenzando, indudablemente, con una concienzuda preparación del dictado de clase. 

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